Träning i Granithallen

Publicerad 2015-01-10 17:16:23 i Allmänt,

Nu är vi just hemkommen efter ett träningspass i Lit på Granithallen. Det var första gången vi alla var där och vi är supernöjda allihop som det verkade. Väldigt mysigt ställe med fikarum och träninglokal i samma byggnad, man kan sitta i fikarummet och titta på de som tränar genom ett stort fönster, sjukt mysigt. 
 
Hallen är inte superstor men tillräckligt stor för att kunna träna riktigt med ca 3-4 sekvenser med rallymix- och rallylydnadsskyltar. Vi var fem stycken nu och jag personligen tyckte det var ett bra nummer. Inte så mycket mer, det skulle bli alldeles för trångt, speciellt när man tränar med skyltar osv.
 
Gyda tyckte det var mycket folk och mycket hundar på en gång, ny plats också för den delen. Jag trodde nosen skulle va i "konstgräset" stup i kvarten men hon råstirrade mer på allt och alla. Efter ett tag släppte det och hon ville leka med kampleksaken som var med(högt värderad annars). Helt okej gick det med andra ord med tanke på omständigheterna måste jag säga. Man är duktig på att vara efterklok så nästa gång blir det bokning på 2 h av lokalen så man hinner med lite mer, då har man även tid att plocka in hundarna i bur och bygga om sekvenser. Förutom det så kommer jag lägga mycket tid på kontaktövningar och målhand med henne innan jag kör sekvenser av något nästa gång, men som sagt mycket lätt att vara efterklok. 
 
Tony kikade förbi för att titta på lokalen och fick fota lite när han ändå var där. Tack för det!
 
Såhär såg lokalen ut i stort sett. Det körs Rallymix åt höger i två sekvenser, och två sekvenser av Rallylydnad åt vänster.
Jag och Gyda Körde som sagt mycket Rallylydnad idag, men körde även lite annat, Rallymix t.ex.
Mycket passivitetsträning för Ingrid och Eyvinds del.
Elin och Spader körde lite lydnad blandat med Rallylydnad(som ja uppfattade det)
Sandra och Bailey med fullt fokus! De körde på med Rallymix.
Casper och Nathalie Körde också på med Rallylydnad. Fullt fokus även här!
Och Gossan fick också vara med och träna lite Rallylydnad och annat smått och gott!
Försöker peppa till Gyda lite..
Har precis gått "dubbelslalom" I Rallylydnad.
"Vacker tass!"
"Mellan Ligg"(låångt ifrån skylten)
Platsliggning
Här sitter vi!
Här också!
"Mellan ligg"
"Sitt kvar"
Lite bus
 
Vi kommer deffinitivt fortsätta boka lokalen och träna tillsammans framöver, ska bli jätte kul! 
Nu snarkar lilla tröttisen i soffan. Senare ikväll drar vi iväg på middag hos Melin som fyllt år.
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela