Mitt 2014! (Del 2)

Publicerad 2015-01-02 17:26:00 i Allmänt,

Då var det dags för min andra kurs att starta, detta var en Rallymixkurs. Rallymix är en relativt ny sport inom hundvärlden som lägger vikten i positiv träning. Det är en potpurri av andra hundsporter och börjar på en väldigt lätt nivå för att sedan utvecklas till något mer utmanande. Sporten har vuxit i mina ögon och detta kommer jag satsa mest på till året. Så himla kul! Kursen avslutas alltid med en tävling där även tidigare deltagare får anmäla sig, dvs. de som gått kurs innan.
(Nathalie och hennes hund Casper)
(Anette och hennes hund Yoda)
(Och Anna och hennes hund Nisse)
 
Då var det dags för tävling. Det var fyra ekipage, de tre deltagarna från kursen plus en deltagare från en tidigare kurs, Sandra och hennes hund Pinglan. 
(Här går vi banvandring)
(Vinsten tog Anna och Nisse hem!)
(Tredjeplatsen gick till Sandra och Pinglan, andra platsen till Anette och Yoda och en fjärde plats till Nathalie och Casper. Glömde ta bilder innan de flesta åkt hem tyvärr. Fick bara på sandra och Pinglan)
(Nöjd vinnare!)
 
Mitt i allt Rallymixande så blev det en långtripp till Göteborg för att hämta hem Kennelns hund Firewood´s this song saved my life - Gyda. Även här ska jag göra en historia kort.. Det blev ändrade planer, kenneln skulle inte ha en kull i början av 2015 så de hörde av sig och undra om jag var sugen på att ta någon av de hundar de skulle hitta nya hem till. En av dom var 11 månader Gyda, en tik som bara varit hos kenneln sen innan. Jag tvekade inte en sekund, henne skulle jag ha. Jag hade haft ögonen på henne sen innan då jag strikt följde kenneln både på deras hemsida och instagram. 
Jag rådfrågade Tomas och Josefine(Josefine är även den stackars människan som får stå ut med alla mina frågor numera) såklart och sambon fick vara med och bestämma på ett hörn(haha) men jag tror jag hade bestämt mig ändå. Så som sagt.. Vi for och hämtade hem henne i Slutet av augusti. Min pärla.
(Bilden är tagen av Anna Melin nu lite senare)
(Foto: Anna Melin)
(Det finns såklart tuuusentals bilder av denna tös, men begränsade antalet något.)
 
Sedan var det dags att starta upp en rallymixkurs till!
Till denna kurs var det dock endast en deltagare, hon ville jätte gärna vara med på en kurs så vi körde på även fast hon var själv. Jag tog dit lite hundkompisar att agera störning åt henne så hon fick med den delen också, väldigt viktig del om du frågar mig.
(Ingrid och hennes hund Eyvind)
 
Sedan var det dags för tävling igen! Ek fick agera sekreterare och Anna fick greppa kamera och fota!
(Sandra och Pinglan kör på)
(Eyvind och Ingrid gör sig startklar)
(Dags för Nathalie och Caspers tur)
(Första platsen tog Nathalie och Casper hem denna gång!)
(Andra platsen gick till Ingrid och Eyvind och tredje platsen tog Sandra och Pinglan hem! Så duktiga allihop)
 
Mitt i allt rallymixande fick jag även hålla en privatkurs i "följsamhet" för Nathalie(en gammal klasskompis) och hennes hund Neo.
(Nathalie och Neo)
Förutom detta så for vi till Kramfors mitt i allt och ställde ut Gyda(min första gång). Elin lyckades övertala mig på nått lustigt vis så jag, Ante, Elin och hennes mamma for på utställning. Jag ställde ut på den inofficiella och Gyda lyckades bli BIS 2a, fick HP, BIR, och BIG. Bedömningen såg väldigt bra ut! 
Elin och Gossip tog hem BIS 4an, och hennes mamma blev bästa hane i Aussieklassen som ja minns det.
(Jag och Gyda, överlycklig tjej)

Vi har klämt in någon träningsdag för alla rallymixare också, varav det spöregna och storma en av gångerna. Johanna fick följa med och Fota första tillfället i regnet, min lillebror fick fota den andra gången(de sista två bilderna)
 
I december for vi till stockholm och ställde ut på stockholms hundmässa, Elin lyckades än en gång få mig att ställa ut. Tycker det är lika nervöst varje gång! Här var konkurransen stor och vi fick nöja oss med ett Very good. Vilken jäkla upplevelse att vara där dock!
Det var jag, Ante, Elin och Elins mamma igen som for iväg. Så jäkla kul var det.
 
Avslutar med en vinterbild på Gyda!
Gott nytt år!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Josefine & Bonnie

Publicerad 2015-01-03 14:33:40

Vilka roliga och ambitiösa inlägg :D Kul att läsa allt! Du vet att jag mer än gärna svarar på alla dina frågor :D KRAM!!

Svar: Åh Tack så mkt!:D så snällt, det är guld värt! Kram kram<3
Nichole Elofsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela