Mitt 2014! (Del 1)

Publicerad 2015-01-02 16:26:00 i Allmänt,

Nu ska jag sammanfatta mitt 2014 i bilder! Mycket roligt och nytt har hänt.
Jag startade upp mitt egna företag inom "hund" och är nu en del av Hundens Utbildningsakademi(där jag förövrigt gick min utbildning till instruktör själv). Inte långt efter detta så for jag till Göteborg och hämtade hem min älskade hund Gyda. Äntligen fick även jag en hund.
 
Jag ska som sagt sammanfatta mycket i bilder, men självklart kommer det även bli lite text och förklaringar då det finns mycket att säga. Jag håller mig bara till "hunddelen" för detta år, då det i stort sett summerar mitt år. Jag har haft ett grymt 2014, nu väntar 2015 med nya mål och utvecklingar! Tack för detta år allihop.
 
Som sagt, mitt hundår började först i början av sommaren då jag gick med i Hundens Utbildningsakademi och blev egen företagare. Det var här mitt år startade!
 
Min första kurs blev en valpkurs med två bekanta som just skaffat sig en varsin valp. En cocker-blandning vid namn Lotte och en jämthund vid namn Aiko. Efter avslutad kurs fick de tyvärr ta ner lilla Aiko pga. sjukdom. Vila ifrid Aiko.
 
I samband med denna kurs, så var vi iväg och skulle hälsa på en kennel nere i Göteborg, Kennel Firewood´s. De föder upp American staffordshire terriers(även kallad Amstaff). Jag Tog kontakt med denna kennel tack vare en gammal klasskompis från hundistruktörsutbildningen(Josefine) och hennes sambo(Tomas) som själv har tre stycken amstaff, varav deras senaste är från Kennel Firewood´s. Numera är vi sammarbetspartners inom HUA(Hundens Utbildningsakademi), de håller till i karlskrona bl.a.
(Bilden är tagen från kennelns hemsida, den hittar du här)
 
För att göra en historia kort, Josefine och hennes hund Dundra, som var med henne varje helg på utbildningen i Skåne, fick mig att bli riktigt intresserad av rasen Amstaff. Jag har alltid tyckt om utseendet på dessa hundar, men aldrig tänkt längre än så. Så efter utbildningen blev jag SÅLD och har inte kunnat släppt rasen sen dess. Jag tog då kontakt med kenneln i Göteborg då Josefine och Tomas rekommenderade den. 
(Här är Josefine och Tomas hundar, Zeb, Dundra och Bonnie. Bonnie är Kullsyster med Gyda. Bilden är tagen från Josefine´s blogg, den hittar du här)
 
Klumpig som man är tog man fel på datum vid första träffen i Göteborg och såg detta först när vi var halvvägs ner i Sverige. Så olyckligt men jag fick ialla fall träffa sambons morbror och hans sambo Camilla med deras två hundar, en svart schäfer, Saga, och en Collie, Zeus. 
 
Under sommaren började jag umgås mer med en tjej som heter Elin och som själv är intresserad av rasen Australian shepard(Aussie), hon har fyra stycken. Spader, Skype, Lego(ägd av hennes mamma och syster) och hennes nyaste tillskott, Gossip.
Elin drog ut mig på lite rallylydnadstävlingar och utställningar i somras och tack vare detta så föddes ännu fler intressen inom hundvärlden. Ögonen öppnades upp för både rallylydnad och utställning.
(Spader och Ante tittar på rallylydnad. Elins hemsida för hennes framtida kennel hittar du här)
 
Det blev några träningsdagar och kvällar med Elin och hennes hundar under sommaren. Myggigt och jäkligt var det en del av gångerna. Jag själv som var hundlös fick låna Spader och Skype när vi tränade. Händerna kliar på en när man inte har någon egen hund att träna.
(Gossip)
(Skype och Elin)
 
En helg var vi även hundvakt åt denna pärla, Spader. Han fick följa med till Gäddede där vi tränade och busade en massa. Självklart följde kameran med och dokumenterade allt!
Jag fick även vara hundvakt åt lilla Nisse en helg. Kameran är alltid med..
 
Jag följde med Elin på en utställningsträning en kväll för att lära mig lite mer om vad det handlar om.
 
Från utställningsträning så for vi även till Svenstavik en morgon för att kolla när Amstaffarna ställdes ut. Inte allt för ofta det hålls utställningar i närheten av där vi bor. Om jag minns rätt så ställde Elin ut någon av sina hundar, jag minns inte då ja satt helt FAST vid amstaffringen.
(En vacker bullterrier fick hamna på bild också)
 
Fortsättning följer..
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-02 22:41:44

Kul att läsa Nicoletta.....hoppas vi ses snart, Kram Anna

Svar: Va roligt Anna! Det hoppas jag å, ska du på mötet 23e?
Nichole Elofsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela