Långpromenad

Publicerad 2015-01-13 20:15:18 i Allmänt,

Idag har vi varit ledig vilket betyder att vi hinner med en lång och underbar promenad i DAGSLJUS. Så underbart! Promenaden idag tog oss två timmar med blandat drag och koppelgående. Idag mötte vi väldigt mycket hundar och hon skötte sig superbra! I vanliga fall brukar hon vela leka med allt och alla hon ser, busfian...
 
Förutom detta så tror jag vi stötte på kanske 7 st väldigt högljudda traktorer som skrapade vägarna(snökaos här) vilket var lite läskigt tyckte Gyda. Tyvärr var vi ute själv på promenaden, hade varit kul att ha sällskap av både fyrbenta som tvåbenta. Jag tycker Det är väldigt bra att hundar får vara runt varandra även om det "bara" är promenader och inte bus hela tiden. Dock är det svårt när man bor på olika platser och har tid olika tider så nu har jag fixat en tisdagsgrupp! Med det menar jag att vi kommer samlas ett gäng på tisdagskvällar och gå en promenad tillsammans med våra hundar runt lillsjön. Det var väldigt många intresserade vilket var väldigt roligt! Vi börjar nästa vecka.
 
Resten av månaden kommer vara rätt intensiv med både skåneresa, födelsedagsfirande(jag blir 22 snart!), kurskvällar, jobb och mycket annat! Kul att ha att göra!
Nu ska jag fortsätta sitta och smaska på mitt godis som ja så duktigt startade bilen endast för att åka och köpa, haha..
 
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela