Utställning i Kramfors

Publicerad 2014-10-26 19:00:21 i Allmänt,

Idag var det dags för min och Gydas(tillsammans) debut i utställning. Vi höll till i Kramfors på deras inofficiella utställning, de höll även en officiell brukshundsutställning samtidigt som min kompis Elin och hennes Aussie Gossip tog hem en 4e plats i BIS! grattis!!
 
För oss gick det super! vi mötte endast en amstaff(valp) och fick HP och BIR(Bäst i ras) vilket gjorde att vi gick vidare till "Terriergruppfinalen". Där vann vi, fick BIG(bäst i grupp) vilket tog oss vidare till den stora finalen där vi lyckades placera oss på en andra plats av de sju tävlanden som var med där. Så BIS 2 slutade det hela med, såå över min förväntan! Superskojj, har dock aldrig skakat så mycket typ, nerverna.. 

Så fin flicka vi har!
(Husse fick leka med systemkameran och vi var i ett ridhus så  de var omöjligt att fota!) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela