Oj så dålig uppdatering!

Publicerad 2014-11-20 16:37:34 i Allmänt,

Det har varit usel uppdatering vad gäller bloggen nu.. Ska förbättra mig.
 
Vad händer runt omkring just nu? Jo det ska jag allt ta och berätta! Matte är nervös som attan inför Stockholms hundmässa nu i december, tiden har gått så fort och jag har varit allt för duktig på att skjuta upp träningen. Jag är i fullt letande efter det perfekta utställningskopplet fortfarande då de ja beställde hem tidigare blev fel mått(då jag är urusel på att mäta, jag är medveten om detta) Så letandet fortsätter. Det som är grejen är att jag vill inte ha stryp, men smala kedjor är superfint inom utställning tycker jag, speciellt silvriga, men det finns aldrig i annat än stryp! Nu har jag dock fått tips från kära Josefine(än en gång haha) var jag kan hitta ett med halvstryp som ändå är i kedja, så snart svider nog plånboken till lite! 
 
Uppdatering om min kära Gyda då, hon är skendräktig om jag får gissa. Svullna bröst, bäddar till tusen och är rent knäpp i bollen då och då ;) att skälla är hennes grej nu under detta, vilket vi jobbar på för fulla muggar att ignorera(dock svårare på jobbet) men hoppas det är en fas bara. Det återstår att se. Annars är hon samma underbara lugna, mysiga, galna, lyckliga och tokiga vovve som annars! 
Gyda är skendräktig och matte har PMS, stackars husse! Haha
Såhär såg det superfina halsbandet Inger gjorde till mig ut. Husse "byggde ut" det med två extra ringar, de visa sig att det inte höll då hon slet upp det på gårdagens träning haha. Synd man ska vara klantig och mäta fel!
 
I helgen nu så har vi varit i Gäddede och myst mest hela helgen, Gyda lyckades skära upp liten del av trampdynan i skogen(oklart på vad) som ser ut att ha läkt ihop fint nu, vi lärde oss att "buga" vilket även var det ända Gyda gjorde sedan när man plocka fram klickern och vi har skuttat omkring i skogen. Jag lägger upp några bilder sen helgen nedanför!
oskarpa å vackra mobilbilder fick det bli ;)
 
Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela