Ang. böckerna jag lånade!

Publicerad 2014-07-11 15:16:00 i Allmänt, Träningstips!,

Jag lånade som tidigare nämnt, Anders Hallgrens bok "rädda, arga och stressade hundar" och även Åsa Jakobssons "Lugn och fokuserad hund". Jag har nu läst mig igenom ungefär halva böckerna då jag är ivrig och inte kan vänta med att läsa klart en bok först.. jäklar vad jag gillar dom! Speciellt "Lugn och fokuserad hund".
 
Anders H.´s bok är superbra om man lite djupare vill gå in på stressen, både biologiskt och psykologiskt kan man säga, medan Åsa J.´s bok är en bok som vem som helst kan läsa och få en insikt i detta med att träna hundar på ett positivt och effektivt sätt MEN även hur du går tillväga för att hunden ska kunna finna ett lugn i både vardagen och i träningen. Jag har själv fått många "Ahaa!"-upplevelser och är bara halvvägs igenom bägge böckerna.
                                     
Både böckerna rekommenderar jag starkt och jag hittade dessa på biblioteket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela