Våran helg i Gäddede

Publicerad 2014-12-08 16:13:44 i Allmänt,

I helgen var vi i Gäddede alla tre, husse, matte och Gyda. Gyda fick springa av sig rejält i elljusspåret då jag kom ihåg långlinan den här gången. Halt som fasiken var det överallt förutom i spåret där vi fick pulsa som tokar istället, men trötta blev vi! Vi träffade även på två älgar som stor 20 meter framför oss och glodde, jag hade Gyda i långlinan långt framför mig men jag tror inte hon såg dom för hon kom skuttande tillbaka till mig utan problem. Däremot fick hon rejält me vittring efter älgarna när vi skulle gå förbi där dom stått sen. Tur man hade långlinan.
 
Självklart har det hunnits med lite träning inför utställningen, lite söndertuggande av en köksmatta och sist men inte minst så var vi även och hälsa på en underbart söt liten valp! En bra helg!
Lite bilder sen helgen.
 
Fortsatt trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela