Planer framöver!

Publicerad 2015-05-03 19:43:09 i Allmänt,

Nu börjar sommaren äntligen titta fram(ser jag sol och asfalt samtidigt så är det sommar.) så nu börjar äntligen sommarens planer närma sig! Redan nästa helg far vi ner till Ystad och utbildar mig till "Startklass-instruktör(Rallymix)" vilket jag verkligen ser framemot. Inte nog med att jag får fortsätta utbilda mig(vilket jag älskar) utan jag får även träffa härligt folk och vovvar, Josefine(som äger Gydas kullsyster) kommer dit, det ska bli superkul att få träffa dom, det blir långt emellan gångerna men så är det haha!

I juni så är det även dags att kasta sig ut på Rallylydnads planen igen och tävla I Ström, dubbla klasser så vi får satsa fullt på att bli godkända på båda så vi har våra tre godkända resultat i nybörjarklass. Spännande! Sedan var det en till tävling(i Rallylydnad) i Kramfors igen, dock har jag glömt datumet på den men den var i sommar också.. även där, dubbla klasser! Bara att träna nu.
 
Inte nog med detta, i Augusti är det även SM och NM i Rallymix i Falköping(även HUA möte) så jag hoppas att jag får med mig ett litet Rallymixgäng från Österund som vill tävla! Ska bli superkul, även där, bara att träna nu! Med Gyda går det superbra tycker jag, så himla duktig nu senaste dagarna så ja börjar känna att allt slit verkligen visar resultat nu! Allt från koppelgående, hundmöten och passivitetsträningen, så duktig tjej man har!

I helgen har vi varit hemma och fixat lite grejer, allt från att matte behövde göra sitt årliga besök på stan för att handla lite saker, till roliga hundaktiviteter. Vi har promenerat en del med Julia och hennes två shelties Molly och Linus vilket alltid är lika trevligt, Gyda vill självklart busa till 100% men även där börjar allt slit löna sig. Idag har vi vandrat en sväng runt berget i det fina vädret, städat hela lägenheten från topp till tå och nu har vi just varit ute på en underbar kvällspromenad längs sjön. Vi stannade till i den lilla inhängnaden som hon brukar få kuta lös i och passade på att träna lite små grejer. SJÄLVKLART var det ju även rally och bus där ett tag, kan aldrig hålla mig för skratt som hon ser ut när hon tokar omkring.. Inte folket som gick förbi heller haha. Underbara hund. 

Andra planer då! Ja, lite utanför hundfronten konstigt nog.. Nu måste jag komma igång med träningen igen, för mig själv, jag pungade ju ut 1800 spänn för jag skulle börja gymma igen nu, men motivationen har varit som bortblåst.. Ne nu är jag taggad och måste skärpa mig, jag saknar träningen något enormt så nu får jag tametusan ta mig i kragen och göra något åt det! Just nu är jag i en av mina "härliga" faser där jag äter godis till middag och chips till frukost, vilket inte är så bra med tanke på hur min kropp redan jobbar EMOT mig. Nu får jag skärpa mig. Så, det var mina planer. Jag kände att, skriver jag upp allt detta så kanske jag faktiskt slutför detta då jag annars får skämsmössa på mig. En av mina bralianta ideer!
Imorgon blir det jobb och på tisdag är det Rallymixkurs igen, hoppas vädret håller i sig nu!

Trevlig vecka på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela