Hemma från lärorik helg i Ystad!

Publicerad 2015-05-14 21:24:27 i Allmänt,

Helgen i Ystad var som förväntad, UNDERBAR. Jag älskar verkligen att få utbila mig vidare, inom allt jag gör! Rallymix börjar nu ta sin riktiga form(i Startklassen) tycker jag, i startklass kommer nämligen agilityn och freestylen in riktigt i sporten. Så jäkla kul var det. Det jag är riktigt imponerad av sporten, som jag inte tänkt på innan, är upplägget. Upplägget är nämligen inte PANG på som många(läs alla) andra sporter inom hundvärlden är.. Vad menar jag med detta? Jo, Rallymixen börjar verkligen med grunden och bygger på och ökar svårigheten eftersom, på en rimlig nivå! Jag tror verkligen att detta kommer bli riktigt stort, all cred till skaparna av sporten Natasja- och Malvina Ravenklint.
 
Hur som helst, helgen var upplagt på två dagar, lördag och söndag, väldigt intensiva men härliga dagar. Det är så kul att få träffa alla bekanta ansikten varje gång, men också alltid lika kul att få presenteras för lite nya människor. Ante fick greppa kameran och ta lite kort under träningarna så jag tänkte ladda upp lite bilders en helgen och inte skriva så mycket mer om detta, känns som jag sagt nog. Ser fram emot sommarens första Startklasskurs. Underbar sport, underbar helg!
 
 
Och det var självklart superkul att få träffa josefine och Gydas kullsyster Bonnie. Dom hade kunnat busa i flera veckor utan paus, haha så kul att se..(Josefine och Bonnie på sista bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela