Planer framöver & mitt "fula jag".

Publicerad 2015-03-06 12:10:00 i Allmänt,

Nu går tankarna och planeringen för fullt inför framtiden. Vi jobbar för fullt med Gyda och hennes rädsla för tillfället och det är olika från dag till dag hur det går med detta, men jag ser framsteg, de är små, men det är ändå framsteg!
 
Planer framöver:
  • Ställa ut Gyda på Kistamässan i Stockholm
  • Starta våran allra första OCH andra(!!) tävling i Rallylydnad i Kramfors Om två veckor!
  • Börja spåra med Gyda så snart som möjligt
  • Ev gå introduktionskurs i DW(dragweight) Och börja träna detta med Gyda så småningom(involverar ett köp av en skräddarsydd DW-sele som ja ska ha råd med först!)
  • Ta mig i kragen och börja träna på brukshundsklubben så vi kan börja rejält med störningsträningen! Matte drar sig för att åka dit av någon anledning, men nu är det dags.
  • Nya kursstarter i bl.a. Inkallning och annat spännande startar snart, alltid lika kul att lära ut!
  • Startklassutbildningen(rallymix) börjar närma sig! 
  • Sparar förtvivlat ihop pengar för att kunna vidareutbilda mig i annat, sugen på spår, drag, bullhundsinriktning, dogparkour och freestyle. Köpa en triss i helgen kanske?
Mycket planer som vanligt, återstår att se hur många jag lyckas fullfölja! Förhoppningsvis alla så småningom. Men till något annat!
Den här veckan har varit otroligt jobbig då min PMS och mina hormoner spelat in(i vanlig ordning) så enormt. Denna "vecka" är alltid lika jobbig numera och jag är inte mig själv. Detta resultera oftast i att tålamodet ligger under noll och det går TYVÄRR ut på de runt om mig, Ante och Gyda t.ex. Vidrig känner jag mig varje gång. Jag blir en hemsk "NejKärring" som har svårt för allt som har med tålamod att göra, jag blir arg, lättretlig och ligger senare ledsen med skuldkänslor på kvällarna som en hormonrubbad liten flicka, slår aldrig fel. Skulle jag få önska en grej så är det att få slippa detta, något av det värsta jag vet. Det finns inte ord att beskriva hur mycket hat man känner mot sig själv efter att ha varit rent av elak(I MINA ÖGON!) mot sin familj, sin hund, mot sin sambo eller mot någon alls för den delen. Ens humör ska ALDRIG gå ut över andra, speciellt inte över ett djur!(de förstår inte varför) Men även jag är människa, Ingen är perfekt.
 
Viktigt att understryka!! Det finns INGEN gång i vardagen jag medvetet använder mig av att "bestraffa" min hund inlärningsmässigt, aldrig..!!(det går HELT emot mina principer som Hundinstruktör dessutom!!) Jag vet mycket bättre än så. Dock så tar tålamodet slut ibland, jag har sämre dagar och kan bryta en situation för tålamodet jobbar mot mig, med "bryta" menar jag att avbryta något, så det slutar för STUNDEN. Däremot, är jag fullt medveten om att min hund inte har lärt sig ett skit förutom att matte är knäpp, och för mattes del, så åker dumstruten på direkt. SKULD.
 
Både lite ris och ros i detta inlägg, men så fick det blir idag. Hoppas helgen blir fin för er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela