En fin start på helgen!

Publicerad 2015-03-07 18:47:04 i Allmänt,

Idag klev vi upp med tuppen(i mina ögon) och tog en morgonpromenad innan jag, Ante och Melin for in till stan. Idag har det nämligen varit en hundmässa i Östersund, massa montrar och roligt inne på storsjöteatern. Inte nog med detta så var det ju även marknad mitt i stan så det var MYCKET folk och hundar där idag. Trångt som tusan var det så jag ville INTE ta med Gyda även fast det hade varit bra träning för henne, det hade varit för mycket så vi parkerade i värmegaraget och lämnade henne med sin kong ett tag.
 
Mot alla odds handlade jag ingenting alls som var hundrelaterat, men lite annat smått och gott medan man ändå var inne i stan(händer nästan aldrig). När vi kom hem var jag hungrig som ett djur så tog och slängde i mig en matlåda innan Antes polare ramlade in för en liten lättare "förfest". Jag och Gyda tog en längre promenad medan grabbarna fick roa sig bäst dom ville. Sen körde vi in dom till en Restaurang och nu har vi just tränat in "stänga igen dörrar". Jag började med detta lite smått igår och började med targetträning med postit-lappar, idag tog jag bort lapparna och körde utan och det gick så bra så! En bit kvar såklart men det går fort framåt med denna tös!
 
Nu ligger Gyda utslagen i soffan och vi ska aldeless strax bege oss till min pappa för lite "mello-mys!" med han, mina syster och hennes sambo. Inatt blir det till att agera "fyllechaffis" så jag unnar mig lite naturgodis för att hålla mig vaken! haha.
 
Hoppas ni haft en fin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela