Regnig kurskväll!

Publicerad 2014-06-29 21:07:31 i Allmänt, Privat,

Då var andra kurstillfället på valpkursen avslutat! Jag har en känsla att tiden kommer flyga iväg, så kul att se när folk förstår vad det handlar om. Det jag tror att många måste komma ihåg, är att man är på kurs för att lära sig. Det är lite klurigt i början för både hund och ägare, ny miljö, nya hundar, nya människor, störningar, godis som ska delas ut hit och dit, kopplet i ena handen, markören i andra osv osv. Det är inte så lätt som det ser ut och det finns ingen anledning att man ska bli frustrerad å besviken på sig själv eller sin hund. Jag tycker folk gör det bra nog att anmäla sig på kurs och faktiskt dyka upp, att de vill få det att funka för både sig själv och hundens skull, det gillar jag!
 
Jag kommer ihåg första gången jag skulle träna hund på skolan(eller ja, egentligen har ja förträngt det), det var inte vackert, jag förvirrade hunden mer än jag hjälpte till. Jag kommer i alla fall ihåg att ja tänkte "Vafan! såhär svårt kan det ju inte vara", men efter ett tag gav det med sig lite, men än idag kan det finnas dagar man känner sig lite klumpig med fingarna, det är mänskligt! Träna träna träna träna!! 
Nu blir det strax en kvällspromenad med Nisse innan vi gör kvällen, Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela