Mer snö!

Publicerad 2015-01-03 16:44:52 i Allmänt,

Vädret tenderar till att spåra lite som vanligt. I flera dagar har vi fått halkat oss igenom varje promenad för att senare få jobba oss igenom slask och vatten. Gårdagen bjöd på mycket pulsande av snö och samma för denna dag. Med andra ord, vädret är VÄLDIGT varierande. Jag själv älskar när det blir mycket snö så både jag och Gyda får jobba lite extra, däremot hatar jag verkligen att halka omkring okontrollerade. 
 
Idag har vi varit ute på en långpromenad med både lite jobb i sele och koppelgående. Idag var det dock halt men det fick funka ändå. Gyda var ett krutpaket idag och matte fick ta stora andetag i slutet av promenaden för att inte bli tokig. Knäppfia! När vi kom hem gick Gyda raka vägen till soffan och slumra till. Nu har vi just varit ute i mörkret och tränat fotgående och annat smått och gott. Så jäkla duktig var hon idag. Vi fortsatte träningen inomhus och nu är vi rätt nöjd båda två tror ja. 
 
När vi först kom ut genom dörren gick de fem okända förbi tomten vilket Gyda var väldigt noga med att visa, inte nog med det så var det en liten liten vovve som skutta förbi och Gydas päls blev genast tre meter längre än vanligt(reste ragg). fegisen min..
 
Nu ska vi chilla ett tag innan kvällspromenaden, Gyda har redan hunne somnat såg jag nu. Trevlig lördag kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela