Rallylydnads tävling i Brunflo!

Publicerad 2015-02-08 13:42:13 i Allmänt,

Imorse klev vi upp med tuppen och for till Ridhuset där det var Rallylydnads dags! Jag bangade ju att anmäla mig så for dit för att kika på Elin och hennes mamma, de hade sammanlagt sex olika hundar som de skulle tävla med. Självklart tog jag tillfället i akt och miljötränade Gyda också. Gyda var så duktig så jag ångrar lite att jag inte hade anmält henne, surt! Men det kommer fler gånger, kan man hoppas iaf.
 
Det gick superbra för dom då de slutade med 4 pallplatser sammanlagt, Elins tre vovvar och Elins mammas tollare, Brasse. Grattis till er! Jag tog med kameran för att fota men gav upp direkt då det blir riktigt dåliga bilder i ridhus.. Jag passade på att fota Elins vovvar efteråt iaf, så några bilder blev det i alla fall.
 
Sötmupparna!
Stolta pristagare
Skype!

Nu ligger Gyda helt utslagen i soffan och jag har just städat lägenheten(värsta sysselsättningen jag vet!) så jag ska nog passa på att fixa med lite grejer innan det blir promenad och dammsuga. Göra banritningen inför rallymixtävlingen kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela