Kloklippning forts.

Publicerad 2014-09-19 09:51:29 i Allmänt,

Så detta med kloklippandet fortsätter. Idag får jag lyfta alla Gydas fyra tassar utan bråk och stök. Jag får lyfta tassarna med klosaxen i handen(utan att vara i närheten av hennes tassar med den) och beroende på hennes humör får jag även klippa en klo. Jag har känslan att framtassarna är värre att klippa då hon gärna kämpar för livet för att komma undan, baktassarna tycker jag går bättre.
 
Så nu till min andra lösning. Jag kommer fortsätta träna in att jag får ta på tassar och klor utan problem, nu med hjälp av en markör(i detta fall en klicker) för att tydliggöra vad jag vill med träningen. Jag kommer sedan börja klippa en klo per dag!(Låter kanske konstigt) men det var en kompis som nämnde detta förut vid något tillfälle och jag tycker det låter briliant! Att helt enkelt få in det på rutin och samtidigt ha klorna ständigt trimmade! Hur bra som helst! Nu ska jag hålla på detta, att vara konsekvent är en STOR del i träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela