Mot Gäddede

Publicerad 2014-12-05 13:34:32 i Allmänt,

Då var det äntligen fredag och helg igen! Vi kommer spendera våran helg i Gäddede med massa promenader och annat lugnt. Förutom promenader så blir det utställningsträning då utställning är redan ännu nästa helg(nervös tjej) så nu är det bara att nöta tills dess. 
 
Igår var vi som sagt iväg till Brunflo och tränade lite rallylydnad, gick så bra så! Satt bara upp en längre sekvens och körde denna blandat med kontakt och målhandsövningar. Hon är så duktig på fotpositionen nu, vi har en bit kvar men jag ser en stor skillnad sen förut!
 
Efter träningen lät jag henne springa av sig(det är ett inhängnat område så där kan hon vara lös) och samtidigt tränade vi på inkallning vilket gick super tills jag gjorde misstaget att låta henne ta leksaken efter vi busat, dvs då kommer hon inte på ett bra tag(hade såklart detta i åtanke men ville testa och se helt säkert). Jag har försökt avleda med en ÄNNU roligare leksak eller det GODASTE godiset, men det finns inget bättre än den hon har för sig själv just då. med det sagt så blir det stenhård träning på detta, alltid långlina framöver(hon har kunnat varit lös förut men nu hittar hon pinnar att busa med och samma där, då vill hon ej komma), förbud mot pinnar och endast lek och leksak med mig i början. Jag gör detta för jag vill ändra hennes värde i att leka själv och öka värdet i att vara/leka med mig. Just under skrivandets stund kom jag på att jag ska träna förbud i helgen också, helgen är lång och har mycket att erbjuda.
Salongshunden min..
Trevlig helg på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela