Godmorgon!

Publicerad 2014-12-03 10:41:49 i Allmänt,

Imorse klev vi upp den vanliga tiden som vi gör när vi ska på jobbet(6.00), pussade husse hejdå och gick på våran morgonpromenad. Som vanligt så tränade vi koppelgående under promenaden vilket vi gör i stortsett VARJE promenad vi är på, speciellt nu under skendräktigheten då damen min har en tendens till att va lite het framåt.
 
Gyda har även sina små "spontanryck" under promenaderna då hennes hjärna inte sänder ut signaler att hon fortfarande är kopplad av någon anledning och i och med att hon är skendräktig och att jag inte litar riktigt på henne helt hundra just nu, så får hon inte vara lös. Eftersom hon inte är lös så får hon inte chansen att kuta av sig så mycket så det blir racelopp hemma i vardagsrummet och dessa spontana skutt på promenaden istället. Det spontana muppandet är inte alltid så spontant dock, då hon efter varje "bajstillfälle" kör ett solorace också.. Vi tar långa promenader, tränar många korta stunder och försöker hålla henne mentalt stimulerad med kluriga leksaker och kong fortfarande. Nu börjar hon bli jätte duktig igen dock gällande koppelgåendet så jag är supernöjd! Efter jobbet tänkte jag packa med mig långlinan och låta henne kuta runt bäst hon vill så hon får av sig lite energi. Förutom detta testar Gyda att köra lite med matte på jobbet genom att sitta och gnälla(förmodligen av tristess) så matte tror hon måste ut och akutbajsa eller något och när man väl kommer ut vill hon bara skutta i snön och tugga tuggummi.. Sötmuppen min.
 
Som tur är har Gyda en av och på knapp så det är antingen full rulle eller rätt lugnt så för tillfället ligger hon i soffan och vilar/sover på jobbet. På lunchen ska vi passa på att träna lite, godiset och klickern är med som vanligt så jag tror vi ska träna lite fot och kongående samt målhand och kontaktövningar utomhus så kanske vi även slipar på något inomhus sen också, återstår att se! Det blåser ute och jag avskyr verkligen blåst men det är bara att bita ihop!
Såhär taggad var Gyda på att kliva upp och gå på jobbet imorse!
Och med det säger jag, ha en fortsatt trevlig dag!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-03 16:01:07

Glöm inte träna för utställningen också ;) De är snart!!!

Svar: Hahahahah neråå ja lovar ja tränar ;D
Nichole Elofsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela