2 December

Publicerad 2014-12-02 20:49:03 i Allmänt,

Gyda har numera infört en ny grej, att skälla för varje liten rörelse i trapphuset utanför. Det är ganska lyhört i lägenheten och nu när hon är skendräktig är hon skeptisk till alla småljud i lägenheten och hon ligger väldigt nära till skall. Det vi gör är att totalt ignorera henne(för hon testar även att skälla lite av trots även när hon inte får smaka mat eller så), vi hör henne helt enkelt inte. Det är inne i sitt värsta nu då vi är väldigt konsekvent över detta vilket förvånar henne lite(ser hon först springa till dörren och sen kolla på oss ifall vi reagerar), vilket är väldigt svårt för oss att hålla på då vi bor i ett lägenhetshus och helst inte vill få klagomål från grannarna.. men måste man så måste man, kommer det klagomål så tar vi itu med det då. Nu är ju Gyda med mig på jobbet varje dag jag jobbar och ändå alltid med mig så att så illa är det nog inte heller.
 
Idag har vi varit ute och promenerat med Gydas dvärgpinscher kompis "Nisse" och min kompis Melin, var så trevligt så och Gyda skötte sig fint! Förutom detta så har vi handlat lite hundmat och klippt en MASSA hundgodis så vi har. Nu har vi just varit ute på kvällspromenaden och ska kolla julkalendern och dricka glögg!
Här en en otroligt misslyckad bild sen promenaden(resten av bilderna sparades inte på paddan..)
godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela