ALLERGIER

Publicerad 2016-01-04 20:31:10 i Allmänt,

Till ämnet som jag faktiskt skulle hålla mig till idag(istället för att agera surtant som i nedanstående inlägg..), ALLERGI. I detta fall, hundallergi såklart.
 
Min kära moder är, som många andra, väldigt allergisk mot hundar/djur generellt. Detta blir ju som man kan lista ut, fruktansvärt bökigt vid tillfällen som julafton, födelsedagsfiranden, middagar osv osv. De gånger man blir hemifrån under en längre tid, så funkar det ju inte att lämna hunden hemma, men samtidigt funkar det ju inte att ta död på morsan liksom.. vad gör man?
 
Det senaste inom detta ämne(som jag hört..) är detta schampo.
-Här hittar ni schampot
 
Tanken är att man tvättar hunden(inte morsan..) med det och så småningom ska det minska mängden "allergen" hos hunden. Minskas mängden Allergen hos hunden, så ska alltså nästäppan och andnöden minskas hos morsan och övriga allergiker. I min familj är det minst tre stycken drabbade, men bara en som det är riktigt illa med.
 
Framöver, är planen att jag, husse och Gyda ska kunna fira jul tillsammans istället för på skilda vägar. Ska detta funka så måste vi komma på något sätt för mamma att inte dö på kuppen.. Jag tänker ge detta en chans och hoppas på det bästa. Kommer självklart komma med uppdatering om detta framöver.. SPÄNNANDE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela