Rallymixkurs & Lydnadsläger!

Publicerad 2015-07-07 15:29:00 i Allmänt,

En liten update sen sist! 
Rallymixkursen(Startklass) börjar närma sig sitt slut, nu är det bara kvällens träningstillfälle och söndagens kvar, sedan blir det tävling om nån vecka. Superkul har det varit och hundarna och förarna har klarat de nya uppgifterna galant! Så himla roligt att se hur de utvecklas tillsammans. Förutom detta så startar jag en följsamhetskurs nästa vecka, detta ska bli superroligt. 
Bilder från senaste två kurstillfällen!
Helgen har jag spenderat på Lydnadsläger för K9ability, så himla inspirerande och givande, nu är jag supertaggad att köra igång träningen med Gyda på riktigt(legat på latsidan utan mål ett tag nu)! Jag gick lägret utan hund då det passade min plånbok bättre och jag kände att jag gärna går som åhörare då jag har en tendens till att fokusera bättre(föra anteckningar för mitt guldfiskminne m.m.).. Framöver ska jag definitivt gå en lydnadskurs(tävlingslydnad) hos dem. Efter helgen var jag som sagt väldigt taggad så jag beställde hem massor med leksaker gjorda av kaninskinn(då detta är det bästa enligt Gyda) och lite annat spännande godis. Nu jobbar vi på engagemanget hos Gyda och upplägget på träning och tävling. Känns superbra!
Lite bilder från helgen!
Nu blir det till att ladda inför kursen ikväll! Jag och gyda har varit iväg på klubben och tränat i spöregn på förmiddagen, köpt lite agilityhinder och jobbat lite hemifrån idag så nu laddar vi genom lite avsnitt "vänner" och soffhäng. 
Trevlig kväll!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela