Lång tid sen sist..

Publicerad 2015-04-26 21:25:47 i Allmänt,

Nu var det lång tid sen sist jag gjorde ett inlägg här.. anledningen är densamma som alltid, det finns inte alltid tid till det och dessutom har jag en dator som inte funkar riktigt som den ska heller, det blir bökigt. Hur som helst, en lite update!
 
Sen senast har jag avslutat valpkursen, hunnit haft en hel inkallningskurs(privat, kortkurs) och även startat en Rallymixkurs i Träningsklass. På tisdag är vi inne på tredje tillfället för detta gäng, tiden går fort!
För min och Gydas del så tränar vi på för fullt, mkt passivitetsträning gör vi nu och promenader tillsammans med andra hundar.
Härliga Malin och Zivan från inkallningskursen!
Tack för denna gång!
 
Bosse och Sandra på Rallymixkursen
Man blir glad av Rallymix!
Vårat andra ekipage, Stefan och Ikka!
Sekvenser på både asfalt och gräs för att försvåra störningarna.
Dessutom har jag äran att få ha kurs för "Syskona Rallymix"(två systrar med två bröder till vovvar) igen ;) Detta är Rebecka och Sam(vinnare av min senaste Rallymixtävling)
Och här har vi Karolina och Felix som ser väldigt nöjd ut över att vara tillbaka för att fräscha upp minnet lite!
Idag har jag tagit en promenad med min bästa kompis och hennes två shelties, Linus och Molly! Som vi saknar dom. Vi gick längs sjön på frösön och vidare in till stan(Badhusparken) där vi satt oss ner och passivitetstränade ett tag innan vi begav oss tillbaka. Efter detta har vi legat inne och kollat på TV medan hundarna har levt om.. Meningen med livet enligt gyda är "lek", haha. Detta med att ta det chill inomhus tycker hon är rent av(ursäkta uttrycket) "skit"! Nu har vi just kommit tillbaka efter en promenad och en visit till hundrastgården som tydligen funnits precis där vi bor hela tiden och som vi missat?! Super bra verkligen! Tack för tipset Kristina och marko! Kul att kunna ha henne lös utan långlina(tar det säkra före det osäkra, mkt viltkänsla bl.a. på denna dam..). Ett lyckat avslut på helgen! Imorgon blir det jobb och förhoppningsvis promenad eller träning med Julia och vovvarna. Hoppas på Fint väder. 

Trevlig vecka på er!

Kommentarer

Postat av: Anna Melon

Publicerad 2015-04-27 14:04:27

Nej men var ligger den rastgården?

Svar: Lövsta vid länsförsäkringarna Jämtlands aktivitetscenter! vi kan fara dit nån dag! :) super härligt!
Nichole Elofsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela