Ingen träning på klubben igår

Publicerad 2014-11-07 10:33:59 i Allmänt,

Det blev tyvärr ingen träning igår på klubben, istället tog jag med mig Gyda på en långpromenad och släppte henne lös på "vårat" lilla ställe och tränade inkallning och stadga. Jag har äntligen hittat åt min visselpipa som jag håller på att träna "akut inkallningen" med, självklart låg den ju på ett så lätt ställe som hundväskan. Trots mörkret och kylan skötte hon sig superbra! Så stolt över henne. 
 
Hon har börjat sett lite spöken ute numera, det har nog lite med mörkret att göra gissar jag, dock reser hon ragg mot hundar nu, tom de som är lika stora som ärtor. Jag vet inte om det är någon ålder hon kommit in i bara(då det kommit helt plötsligt) eller om hon känner sig osäker efter denna gråhund(suck på ägarn där..) som hoppat på/rusat fram till henne två ggr nu.. oklart. Bara att ta fram klickern och nöta in allt till det positiva igen! 
 
Nu har jag även beställt ett utställnings- halband och koppel till Gyda i allt detta letande efter ett snyggt men ändå hållbart utställningshalsband som inte är stryp. Allt slutade med att jag tog kontakt med en från HUA-ligan som faktiskt gjorde halsband själv så hon fick skräddarsy ett test där till oss ;) Hoppas vi får hem den innan Stockholms hundmässa! Som vi längtar spänt!

Kommentarer

Postat av: Josefine & Bonnie

Publicerad 2014-11-08 12:28:00

Bonnie är också lite i en spökperiod så tror de har lite med åldern att göra ;) Så de är bara fram med klicker och träna :D :D

Svar: Jo men ja tror nog d ja å då det bara komme vips från ingenstans ;') vi nöter på! :D
Nichole Elofsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela