Resultat från helgen!

Publicerad 2014-12-16 14:05:24 i Allmänt,

Nu är vi hemma och har hunnit landa efter helgen bravader. Superkul har det varit! Finalen på söndagen var höjdpunkten, så jäkla kul att se!
 
Hur gick det för oss då? Jo vi fick "very good" på våran individuella bedömning och gick med andra ord inge längre än så. Dock var det 17 juniortikar hon ställdes mot så kunkurensen var enorm. Domaren var från Australien och berättade att han ville ha mer huvud och kropp, bredare gissar jag han menade. För min kompis och hennes mamma gick det bättre på söndagen dock! Gossip blev andra bästa juniortik och Lego blev även han, andra bästa junior hane. Grattis till er!
 
Ett stort fel vi gjorde var att åka på natten och ställa ut direkt på morgon när vi kom fram, det blev alldeles för mycket för Gyda och hon var väldigt blockerad när vi ställde ut. Dock gjorde hon bra ifrån sig med tanke på omständigheterna! 
Ante fick agera fotograf med systemkameran, det var inomhus och min kamera är sämst då.. blä vill ha en ny! Men han lyckades ändå få några bilder. jag var dålig på fota hela helgen, det var stort och nytt och mcyket för mig också att ta in haha. Superkul har vi haft och jag längtar till att ställa ut igen!

Kommentarer

Postat av: Anna Labrosse

Publicerad 2014-12-16 14:50:51

KOM IHÅG att VG betyder att din hund e jävligt bra/rastypisk/fin och att alla inte alltid kan få exc. och cert. annars blir d ju ingen tävling.......Man har ändå alltid samma goa hund med sej hem, eller hur.......Nästa domare vill ha ett mindre huvud, då blir det ni.....shit, jävla spel för galleriet.......I know.......Men d e kul att ha varit med på feta tävlingar....ha nu en skön jul i jämtland......

Svar: Ja absolut Anna! Jag är nöjd nu i efterhand, lite dumt att det går så bra första gången man ställde ut, man får lite höga förhoppningar ;P men som sagt nöjd ändå, väldigt stor konkurrens! God jul på er också Anna! Kram!
Nichole Elofsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela