Fler bilder sen helgen!

Publicerad 2014-12-17 10:28:00 i Allmänt,

Idag är det onsdag och nästan tio minus grader här, kallt tycker både hund och ägare. Inatt har jag vare uppe varannan timme från tolv och tills vi klev upp imorse kl sex. Gyda har varit dålig i magen, hon kan få så ibland om vi testar nya tugggodisar eller om hon har lyckats fått i sig nått på promenader. Duktig och underbar som hon är säger hon till varje gång hon måste ut vilket är väldigt tacksamt!
 
Imorse tog vi som vanligt våran morgonpromenad, dock var denna promenad något kyligare än de hittills vilket Gyda var lite skeptiskt till. Hennes vintertäcke åkte på vilket hon inte alls förstår anledningen till, hon kan stanna till mitt i en promenad och skutta runt som en ballerina och rulla sig, igår gjorde hon en volt(oplanerad) och ja.. Haha Herregud.
 
Nu är vi på jobbet och Gyda ligger och vilar efter jag övertygat henne om att det inte alls var bus-time! På lunchen ska vi ta oss en promenad till djuraffären och kolla om de har frysta älg- eller rådjursklövar som vi kan använda till viltspår. Sugen på att testa och jag tror Gyda skulle älska det. 
 
Tänkte lägga upp lite fler bilder sen helgen, dock mobilbilder men så får det bli!
 
Självklart kom man ju hem med en massa prylar och hundgodis, godiset tog jag ingen bild på men det var en jäkla massa torkat godis i träningsstorlek, super! Luktar fanskap, riktigt gott med andra ord. Ante sprang iväg innan jag skulle visa Gyda och köpte en Armgrej som jag kunde ha mitt startnunmer eller vad det heter och överraskade mig, så gulligt.
 
Snart är det jul!!! Trevlig dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Jag som driver bloggen heter Nichole och är diplomerad hundinstruktör, klickerinstruktör och rallymixinstruktör. Jag arbetar under Hundens Utbildningsakademi och är stationerad i Östersund. Jag erbjuder kurser och rådgivning. I bloggen får du följa mina tankar och upplevelser, om hundar och allt som rör sig däromkring.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela